2011. október 12., szerda

Peti 7

Petyának holnap lesz a hetedik szülinapja. De ő persze ezt sem a szokásos módon csinálja. Pl szerintem nem várja különösebben és nem töpreng az ajándékain. És itt Grétsy Tanár Úrral élve, álljunk meg egy szóra! Merthogy milyen ajeszt kapjon egy hét éves nagyfiú, aki autista. Törtem a fejemet rendesen. A cél ugyanaz, mint a nem auti gyerekeknél, örömet okozni a célszemélynek. De az auti srácok vicces dolgokat szeretnek. Van aki a vonatokat, mások a térképeket, stb. De Petyának nincsenek ilyen módon behatárolható függései, legalábbis én nem tudok róluk. Szereti a szakácskönyveket az igaz és mindent ami fura fényreflexiókat produkál. Ezek szerint egy stroboszkóp pont jó lenne. Vagy egy Stahl összes, mert azt is nagyon szereti. Meg vannak a fura játékai. CD tokok, pezsgős dugó,floppy lemez (legalább valaki még használja valamire), horpadt fém cerkás doboz és még ki tudja miféle kincsek. Hallottam olyan anyukáról is, akinek a kisfia a mindenféle méretű tömítőgyűrűnek örült, így azt kapta valamilyen alkalomra.
Aztán eszembe jutott a nagy fejtörésben, hogy Petyának mennyire tetszett, mikor Panni duplo-t kapott. Végülis ennek ő is örül és ha megubja bemehet a nagy dobozba, gyarapítva a közös készletet. Meg kap néhány gyerekkönyvet, mert azokat vitán felül bírja. Főleg a valamilyen tematikára épülőket, mint színek, számok, formák, ilyesmi. Tök véletlen sikerült kiválasztani két strapabíró darabot. A legtutibb egy nagy halom IKEA katalógus lenne, de azt nem volt energiám felkutatni és azt hiszem így is örülni fog.
Holnap viszünk az oviba tortát is, én készítettem. Cukrász tortára most nem annyira volt időm, a tescósban pedig nem nagyon bízom. Túró rudi tortát csináltam és még most is izgulok, hogy kellően megdermed - e, vagy holnap kifolyik a formából és vihetek egy csomag kekszet. Egyébként ezt is Petya egyik kedvenc szakácskönyvéből készítettem, tehát kimásoltam a receptet, mielőtt pankráció lett volna a konyhában. Az itthoni torta még kidolgozás alatt van. Feltehetőleg végül bolti vacak lesz. Megfigyeltem, hogy a csibéknek nincsenek ezzel kapcsolatban túlzott aggályaik. Nem érdekli őket, hogy mennyi mű cucc van benne.Nagy legyen kenhető és édes. Ezek a torta legfőbb paraméterei. Én ugyan kitaláltam, hogy készítek sajttortát, ami torta alakú, de sajt, virsli szalámi meg ubi van benne, de azt hiszem ha ezt megcsinálom, levernek, mint a parasztlázadást. Ember hümmög és nem tudja, Panni teljesen boldogtalan az ötlettől, az ünnepelt meg ugye nem túl bőbeszédű. Csak tudom, hogy nagyon szereti a sajtot. :-)

Egyébként a hét meseszám nem? Emberrel néhány nap múlva lesz a tizennegyedik évfordulőnk. Az meg kétszer hét. Nesze neked számmisztika!

2 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot kisfiadnak és boldog évfordulót nektek a pároddal!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon boldog szülinapot kívánunk a Petyának!!! :)

    VálaszTörlés