2012. szeptember 30., vasárnap

túlpörgetve

Ezen a héten lett sok a jóból. Még szerencse, hogy valamilyen hetedik érzék hatására a jövő hétre már régebben szabit kértem.
Mondjuk nem csoda, hogy elfáradtam. (elfáradtunk) Hét elején még írtuk a pályázatokat, mert kedd volt a leadási határidő. A dolog lényegi részét ugyan nem én csináltam, de a kiegészítő munka is elég fárasztó volt. Emiatt egyébként bent is aludtam a dolgozóban. Nem ekkora hős vagyok, hanem ekkora ökör. Ugyanis nem volt nálam iroda kulcs és erre elég későn jöttem rá. :) Vicces volt, mert filmet néztem, mivel nem volt nálam olvasnivaló. Bármit megnézhettem volna, hiszen nem volt velem gyerkőc, erre mit választottam? Igen, mesefilmet.
Szintén a hét elején kapott Panni szemüveget és voltunk az Autizmus Alapítványnál Petivel. Panni zseniális volt, nagyon gyorsan alkalmazkodott a szeme. Konkrétan megkapta a szemüveget, majd megebédelt a mekiben. Ezen azért vagyok elájulva, mert nálam egy új szemüveg minimum fél nap émelygés. Másnap persze úgy vonult be az oviba, mint egy hercegnő és alig várta a torna órát, hogy az óvónéni a szaladgálós gyakorlatoknál szóljon, hogy vigyázzon a csoporttársa és a Panni szemüvegére. (Kivételesen egyébként nem mondta ezt az óvónéni, de attól még lehetett várni és majd legközelebb! )
Az Alapítványnál is mondtak érdekes dolgokat, bőven van min tűnődnöm. Azt gondolják, Peti még tárgyas szinten van és hajlok rá, hogy egyet értsek velük. Ez azt jelenti, hogy tud képpel kérni, főleg azzal a pár darabbal, amit ismer, de tárgyakkal új helyzetekben és új dolgokkal kapcsoltban magabiztosabb. És a cél az, hogy ő megértesse magát, nem pedig az, hogy mintaszerű PECS könyvet állítsunk össze. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amit képpel jól tud kommunikálni az marad, de az új dolgok tárgyasan és fotóval vezetődnek be.
Ezeken az eseményeken felül Ember és én is elég sokat dolgoztunk. Ebből kifolyólag nem nagyon volt olyan este, hogy mindketten itthon lettünk volna. Ráadásul eléggé el is fáradtunk, így fordulhatott elő, hogy egyik este már nem volt itthon Petinek pelusa. Mit volt mit tenni, ráadtam a pizsit anélkül. Elalvás előtt nadrágot kellett rajta cserélni, egyébként reggel tiszta maradt addig, míg nem kapott pelót. (Ember hozott éjjel hazafelé, de nem vertük fel Petyust pelenkázni)
A másik fegyvertény az volt, hogy Peti bent volt nálam az irodában egy órát, mert Embernek olyan munkája volt, ahová nem vihette magával. Egy darabig bóklásztunk az irodában és kipróbáltunk minden forgószéket, majd eszembe jutott, hogy hiszen vannak bent játékok. Arra számítottam, hogy Petyus pakolgatni fogja őket, de nem. Spontán játszott velük. Ilyet még nem nagyon láttam tőle. Mármint, hogy az építővel épít magától és nem dobálja. Ugyanezen az estén itthon szintén magától gyöngyöt fűzött. Nem tudok másra gondolni, csak hogy a suliban ennyire jók a tanárnénik. :)
A hét második felében merő véletlenségből úgy alakult, hogy terápia dömpingbe kerültem. Ehhez azért nagyjából hozzá vagyok szokva és elég sok terápiát ismerek is. Időről időre felbukkan egy kedves és jobbára jó szándékú barát, vagy ismerős, hogy miről olvasta, hogy gyógyítja az autizmust. Itt most annyiban volt más a helyzet, hogy olyan autizmust értő emberektől kaptam tanácsot, akiket kedvelek és/vagy tisztelek- A gond az, hogy amikor ők beszélnek pl tejmegvonásról, óhatatlanul elgondolkodom, hogy biztosan nem kéne - e megpróbálni. Szerencsére azért gyorsan helyrekattant az agyam, mert arra pl továbbra sem találok magyarázatot, hogy miért szakaszosak az emésztési problémák ugyanolyan étrend mellett. Ráadásul ha egy gasztroenterológus kizárta a tejérzékenységet, azt hiszem én is kizárhatom. De azért ki fogom kérni a vizsgálati leletet, mert azt az eredményt csak telefonba mondták be. :)
Tegnapról mára végre alhattam volna egy jót. Persze, hogy Panni rosszat álmodott és felverte Petit! Aki az állathangos játékával játszott hajnal kettőtől reggelig. Nagyon jól szórakozott és hangosan röhögött. A biztonság kedvéért a villanyt is felgyújtotta. Annyiszor ahányszor leoltattam vele. :) Nem csoda, hogy kicsit cvíder voltam reggel. De aztán egész kellemes napunk lett. Hallgattunk zent, Panni és Peti játszott körülöttünk és hirtelen azon kaptam magam, hogy arra gondolok, most kéne megállnia az időnek. Holnaptól meg pihi!

Peti dolgozik

Panni szemüveges! (kb 1 perce)

ilyen szuper villamos van az Alapítvány kertjében!

kész van!


Ja! A pályázatokat sikerült leadni, lehet drukkolni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése